Press Releases Article

Paystone and Unity Values Partner to Bring Businesses a New Tool for Corporate Philanthropy and Customer Loyalty

* FRENCH VERSION FOLLOWS *

LONDON, ONTARIO & HALIFAX, NOVA SCOTIA, February 9, 2021 - Paystone, a leading customer engagement software company, officially announces a strategic partnership with Unity Values, a registered charity and cause marketing platform. Through this partnership, Paystone will offer businesses the ability to provide loyalty members with the option to convert loyalty points to dollars that can be donated to any charity of their choice.

Cause marketing and corporate philanthropy are quickly becoming leading strategies for customer acquisition and retention with 87% of consumers making purchases because a company advocated for an issue they cared about.

“Both Paystone and Unity Values understand the importance of creating impactful opportunities for businesses to connect with their customers,” says Tarique Al-Ansari, CEO of Paystone. “Now, businesses will be able to give their customers a voice in how their organization drives social good.”

This transformative solution, which leverages both partners’ technology, empowers the consumer to give to a cause they love while providing businesses deeper insight into their customers’ values. No matter its size, a business now has the ability to support global causes or build a stronger community connection through local charities.

“With our solution, a business’ social responsibility spend can have a direct and measurable impact on their stickiness and bottom line,” says Stephen Skinner, CEO of Unity Values. “Loyalty is all about engaging the consumer, and when a business can ask its customers what they value and then show them exactly how it will support those values — that is what builds strong lasting customer relationships.”

The integration is available now as part of Paystone’s engagement platform with additional features planned for early 2021.

About Paystone
Paystone is a leading payment and software company redefining the way merchants engage their customers and grow their businesses. The company's seamlessly integrated suite of automated payment processing, customer loyalty, and gift card solutions is used by brands such as Irving Oil, The Source, Booster Juice, Global Pet Foods, Kernels Popcorn, and many of the MTY Food Group's restaurant brands. Paystone's solutions are used at over 25,000 locations across Canada and the United States which collectively process over 10 billion dollars a year in bank-card volume.

About Unity Values
Unity Values is a next-generation loyalty program that enables businesses to donate a percentage of each transaction to their customers' charity of choice. The Unity Values platform helps businesses build individual relationships with their customers, clients and teams offering you a simple way to support the causes each person cares about.

Paystone et Unity Values s’associent pour offrir aux entreprises un nouvel outil de mécénat et de fidélisation des clients

LONDON (ONTARIO) ET HALIFAX (NOUVELLE-ÉCOSSE), le 9 février 2021. – Paystone, un chef de file du secteur des logiciels d’engagement client, annonce un partenariat stratégique avec Unity Values, une plateforme de marketing qui permet aux entreprises de donner à des causes et à des organismes de bienfaisance enregistrés. Grâce à ce partenariat, les entreprises associées à Paystone pourront offrir aux membres de leur programme de fidélisation l’occasion de convertir les points de récompense en dollars, lesquels seront remis à l’organisme de bienfaisance de leur choix.

Le marketing social et le mécénat d’entreprise sont des stratégies de plus en plus répandues pour l’acquisition et la fidélisation des clients. En effet, 87 % des consommateurs sont portés à acheter auprès d’entreprises qui défendent une cause qui les interpelle.

« Paystone et Unity Values comprennent toutes deux l’importance pour les entreprises de créer des occasions en or de se rapprocher de leurs clients », affirme Tarique Al-Ansari, PDG de Paystone. « Les clients auront maintenant leur mot à dire sur la manière dont les entreprises qu’elles encouragent favorisent le bien commun. »

Cette solution transformatrice, qui tire parti de la technologie des deux partenaires, permet au consommateur de donner à une cause qu’il aime, tout en offrant aux entreprises un meilleur portrait des valeurs défendues par leurs clients. Peu importe leur taille, les entreprises peuvent désormais soutenir des causes mondiales ou tisser des liens plus forts avec la communauté en donnant à des organismes de bienfaisances locales.

« Grâce à notre solution, les dépenses des entreprises en matière de responsabilité sociale peuvent avoir un impact direct et mesurable sur leur taux de fidélisation et leur rentabilité », explique Stephen Skinner, PDG de Unity Values. « L’engagement client est le mot d’ordre dans le domaine de la fidélisation. Ainsi, lorsqu’une entreprise peut demander à ses clients ce qui leur tient à cœur et leur montrer ensuite exactement comment elle défendra ces valeurs, des relations solides et durables se créent. »

L’intégration est maintenant disponible sur la plateforme d’engagement client de Paystone, et des fonctionnalités supplémentaires sont prévues au début de 2021.

À propos de Paystone
Chef de file du secteur des paiements et des logiciels, Paystone redéfinit la façon dont les marchands interagissent avec leurs clients et font croître leur chiffre d’affaires. Sa suite intégrée de solutions, qui allie traitement automatisé des paiements, fidélisation et cartes-cadeaux, est utilisée par nombre de grandes marques, dont Irving Oil, La Source, Booster Juice, Global Pet Foods, Kernels Popcorn et de nombreuses enseignes de restauration du Groupe d’alimentation MTY. Plus de 25 000 succursales font confiance aux solutions de Paystone à l’échelle du Canada et des États-Unis. Ensemble, elles traitent annuellement des transactions par carte bancaire dépassant les 10 milliards de dollars.

À propos de Unity Values
Unity Values est un programme de fidélisation de nouvelle génération qui permet aux entreprises de verser un pourcentage de chaque transaction à l’organisme de bienfaisance de leur choix. La plateforme de Unity Values aide les entreprises à établir des relations personnelles avec leurs clients, leurs consommateurs et leurs équipes, tout en offrant un moyen simple de soutenir les causes importantes pour chacun.

Talk to us!

Want to get in touch? Email us below

media@paystone.com

Media Resources

Explore our media kit and brand guidelines.

View Brand Guide View Media Kit